Direktlänk till inlägg 16 mars 2015

Sista gången??

Av viktigasleeveresan - 16 mars 2015 09:39

 

Igårkväll blev det chips och godis, iiiigen, hur många gånger har jag inte tryckt in detta på mina ensamma kvällar? Inte katten kan man sluta förren skålen är tom, man trycker in...trots att det är de första nävarna som smakar bäst. Igår, när jag åt tänkte jag, detta är nog sista gången jag kan trycka in så här mkt... Vi har godisstopp, dottern och jag men eftersom hon var på semester med sin pappa så hade vi ett undantag. Så nu är det åter godisstopp och det gäller ju fram till jag ska gå över på endast pulver...så ja, denna skål blir den sista. Skum känsla, kommer jag att sakna det?  Som det känns just nu...nej, kommer inte sakna det, men kanske kommer det över en igen... Men just nu vill jag bara bli fri från detta beroende...att känna att när kvällen kommer så måååste man ha något att tugga på, något onyttigt, tyvärr... Sååå....heeej dååå kära skål, nästa gång vi ses chipsen så ligger ni i en liiiiiiten skål, en miniskål...om vi ens ses igen.


Börjar tänka på min flytperiod, när jag ska leva på pulver i några veckor. Det har jag gjort förr, vet allt om det. Det är både fördelar och nackdelar. Ser inte framemot när jag ska sitta vid matbordet med övriga och känna ljuvliga dofter, det är ju ganska tufft... Att laga mat till barnen, det är ju ett måste... De första dagarna är också tuffa, det vet jag... Har planerat det så bra jag kan...har fixat att jag inte kommer att ha huvudansvaret över min snart 1-åring, vi kommer att vara hos hans pappa där jag har möjlighet att dra täcker över huvudet om huvudvärken dyker upp, lämna huset om tålamodet tryter och slippa laga mat. Så bästa möjliga utgångsläge... ;-)

Sen kan man se framemot en del av pulverdieten, när de första dagarna är över så kommer man in i ketos och dååå, det är då jag är övertygad om att pulverpåsarna innehåller knark, då brukar jag bli så attans pigg, full av energi och hunger och sug är borta! Ljuvligt för en trött tjockis som bara känner hunger hela tiden! Andra veckan brukar gå som en dans, bara en negativ sak, smakar pecka i munnen, bläää... Tredje veckan brukar också gå fint och sen börjar man bli trött på själva pulvret och längta efter att äta/tugga... Dock så kommer min operation in där, lagom till man börjar bli trött på pulvret, perfekt!!


Sen, efter operationen ska jag ju fortsätta att bara dricka i två veckor till men då får jag dricka/äta vanlig mat/soppor, kommer nog bli gott! Sen får vi ju se hur smaken är och aptiten, det vet man ju inte nu... Hoppas med hela mitt hjärta att det kommer att bli bra, att jag inte ångrar mig... Men som det känns nu är det helt rätt..

Funderar på om jag ska boka in en sista måltid? Hihi, många gör det har jag sett och jag skulle vilja äta fondue på en restaurang i Malmö... Ska se om jag kan fixa barnvakt och sällskap på restaurangen... Hade varit gott och ett bra sätt att säga heeeej dåååå till frosseriet. Ska se vad jag kan ordna!!


Nästa inlägg ska bli om ämnet kläder!! Det ni, denna kvinna som går i slitna tält ska skriva om sina tanka om kläder. Det finns faktiskt intresse och längtan där längst inne...men inget är kul när man bara känner sig fet och ful.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av viktigasleeveresan - 6 april 2015 17:17

Ja, det är inte mycket att prata om kost just nu, samma gamla pulver varje dag, fyra påsar om dagen. Dricker 2.5-3 liter vätska varje dag, inte så duktig eftersom det mesta är Fun Saft men tja...det gör saken betdligt lättare.... Har nu beställt pulv...

Av viktigasleeveresan - 3 april 2015 20:47

Steg upp på vågen imorse efter en vecka med Modifast och jaaa...gått ner ca 2.5 kg, blev sååå besviken, det är verklligen ett skitresultat för att vara första veckan... Då blir jag ju riktigt rädd att jag inte kommer att hinna gå ner mina kilon innan...

Av viktigasleeveresan - 30 mars 2015 11:18

Då var de tre första dagarna avklarade, en mkt lindrig start får jag säga. Rymde dock iväg de dagarna och fick mycket hjälp med lilleman så det var väldigt skönt. Lite avlastning...slapp även laga mat! Ingen huvudvärk vilket är skönt! Men liiiite gnä...

Av viktigasleeveresan - 28 mars 2015 11:04

Ja, då har startskottet gått, nu är jag igång med nya livet...    I onsdagskväll åt jag en pizza, jag vet att jag kommer troligen att kunna äta pizza igen men aldrig en hel igen. Hihi, så jag valde en pizza som de flesta inte gillar eftersom jag ...

Av viktigasleeveresan - 23 mars 2015 20:10

Nu har jag beställt Modifast, inte riktigt för hela flytperioden men beställde så jag kom över summan för fri leverans... Blev lite blandat, tänkte att jag får nog ner det, handlar ju bara om några veckor. Skillnaden från när jag brukar pulvra är att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards