Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Motionen fungerar!

Av viktigasleeveresan - 6 april 2015 17:17

Ja, det är inte mycket att prata om kost just nu, samma gamla pulver varje dag, fyra påsar om dagen. Dricker 2.5-3 liter vätska varje dag, inte så duktig eftersom det mesta är Fun Saft men tja...det gör saken betdligt lättare.... Har nu beställt pulver till resterande dagar också, blev en hel del puddingar, de är goda samt tar en stund att äta när man sällskapar med andra! Blir lite the också, men har varit hyfsat varmt i vårt hus denna helg pga solen som lyst!


Men får skryta om att motionen har blivit klart bättre! Blivit promenad VARJE dag, till och med längre än de där 30 minuterna! I lördags blev det över en timme i skogen i väldigt kuperad terräng, flås flås!! Så just motionen känner jag mig mkt nöjd med...kommer jag bara att gå ner de där kilona jag måste innan op så är jag ännu mer nöjd! Kändes bra imorse när jag steg upp och råkade ha vägarna förbi vågen på morgonkvisten så jag ställde mig faktiskt på den, är väl halvvägs igenom denna veckan va? Hade gått ner nästan 1 kilo till, sååå, jag hoppas på 1 kg till miiiinst denna veckan, gärna mer! Nu ska jag inte väga mig förrän på fredag, näää, troligen inte hemma den morgonen så får bli på lördag! Man får inte bli för vågfixerad, mkt lätt hänt!


Börjar fundera på tiden efter operationen, vågar nog inte riktigt tänka på själva operationen ännu... ;-) Tror jag börjar tänka på allt jag ska äta, de första två veckorna är det ju endast flytande, får väl bli bla filmjölk, smothy och varma soppor. Flytveckorna verkar ju svårast, vet inte...hur ska man komma på så mkt olika maträtter i flytande form? Gärna med mycket protein i också... Ska snart ta tag i sopptillverkning, vill ha lite i frysen... Tror också att jag köper några färdiga soppor också, mår kanske riktigt skit... Finns ju många goda soppor... Fruktsoppa, det borde man ju få dricka, det ÄR ju supergott, eller för mkt socker?? Suuuck....får nog läsa på lite... Men lite salt längtar man efter just nu, sååå ostsoppa?!?! Leta fram något sådant recept! Längtar efter ost ju...


Sen, efter flytet kommer purekosten! Alltså, jag har nog inga alls problem med att slänga ner all mat i mixern och köra den där... Hihihi, bara man får de goda smakerna! Mixern lär få gå som tusan! Minns när jag jobbade på Servicehus (ålderdomshem) och vi mixade maten till de tandlösa gamlingarna. Alltså, stekt fläsk som mixades länge var sviiiingott... Så ja, tror inte detta blir problem! Men det är ett tag till purekostens tid, först ska jag överleva min operation! Nää, ska inte tänka på den ännu... ;-)


Vet ni, jag har inte tagit några bilder. Jag vill verkligen inte... Usch och blää...känner mig grymt ful ju... Räcker det inte att spara lite kläder, det visar ju också hur mkt man har gått ner ju... Tror jag håller mig till det. Sen har jag måtten också plus startvikt så det får faktiskt räcka! Nä, blir inga förebilder!! :-)


Nu kör jag vidare...påsken är snart slut och det var liite kämpigt med suget men ändå gått ok! Nästa påsk kan jag äta ägg igen! Jag tycker det ska bli skönt med vardag igen...mindre sug tror jag, inbillar jag mig i alla fall. Fast nästa söndag är det kalasdags, kak och tårtkalas! Hoppas min vaniljpudding kommit då...får festa till med den då, när andra äter tårta! Men eftersom jag beställt en tårta från ett specielt ställe så ska jag smaka en tesked, det har jag lovat mig själv! Såååå, ett kalas plus en tjejkväll är väl de saker som kommer kännas jobbigast tror jag av den tid som är kvar! Sen även ensamtid, då när jag kämpar mot mina demoner, dvs tankar och kan inte trösta med något gott, det är också kämpigt! Ska försöka hålla mig sysselsatt dessa sista veckor, fåååår icke fuska, iiiiiicke!!!


Jag kämpar på....höres!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av viktigasleeveresan - 3 april 2015 20:47

Steg upp på vågen imorse efter en vecka med Modifast och jaaa...gått ner ca 2.5 kg, blev sååå besviken, det är verklligen ett skitresultat för att vara första veckan... Då blir jag ju riktigt rädd att jag inte kommer att hinna gå ner mina kilon innan...

Av viktigasleeveresan - 30 mars 2015 11:18

Då var de tre första dagarna avklarade, en mkt lindrig start får jag säga. Rymde dock iväg de dagarna och fick mycket hjälp med lilleman så det var väldigt skönt. Lite avlastning...slapp även laga mat! Ingen huvudvärk vilket är skönt! Men liiiite gnä...

Av viktigasleeveresan - 28 mars 2015 11:04

Ja, då har startskottet gått, nu är jag igång med nya livet...    I onsdagskväll åt jag en pizza, jag vet att jag kommer troligen att kunna äta pizza igen men aldrig en hel igen. Hihi, så jag valde en pizza som de flesta inte gillar eftersom jag ...

Av viktigasleeveresan - 23 mars 2015 20:10

Nu har jag beställt Modifast, inte riktigt för hela flytperioden men beställde så jag kom över summan för fri leverans... Blev lite blandat, tänkte att jag får nog ner det, handlar ju bara om några veckor. Skillnaden från när jag brukar pulvra är att...

Av viktigasleeveresan - 19 mars 2015 21:09

Om man nu vänder på det då, om jag INTE gör operationen, vad händer då?   Alternativ 1: Nytt rejs  med pulver, jag hade klarat några månader och gått ner en hel del kilon, ja då kanske operationen är onödig? MEN klarar jag av att hålla det? Eller...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards