Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

Igång!!

Av viktigasleeveresan - 28 mars 2015 11:04

Ja, då har startskottet gått, nu är jag igång med nya livet... 


I onsdagskväll åt jag en pizza, jag vet att jag kommer troligen att kunna äta pizza igen men aldrig en hel igen. Hihi, så jag valde en pizza som de flesta inte gillar eftersom jag tänker att jag kommer att få dela pizza med andra hädanefter... Marinara blev det, med mussler och räkor, sååå god var den. Kommer väl att drömma om den nu ett tag framåt... 


I torsdags var det då sista dagen med mat... Köpte bullar till lunch, alltid gott med bullar ju... På kvällen var jag bortbjuden på tjejträff så vad "sista måltiden" blev bestämde jag inte själv. Men det blev en verklig favorit, fisksoppa med gott bröd till. Ljuvlig soppa, tyvärr hann jag dåligt med att njuta av den då min lilla snart 1-åring var tjurig och inte ville någonting... Känns som de kommande måltiderna som ska ta låååång tid att äta blir tuffa... Men den väldigt goda soppan var ett fint avslut, jääääättegod!! Mmmm....


Så gick då startskottet igår, fredag. Sparkade igång vågen så fick en startvikt, kom även ihåg att mäta mig, alltid kul att ha ju... Dock har jag inte tagit bilder...borde jag göra. Det är ju så deprimerande ju... ;-) Ska försöka få till dem på måndag, lär inte hinna hända så mkt innan dess.. Började morgonen med chokladdricka, kaffe och lite funsaft. Modifasts chokladdricka smakade helt ok, dock är kaffe utan mjölk mindre gott måste jag säga... Enl. dietesten får man ha en skvätt lättmjölk i kaffet men jag är så himla rädd att inte hinna gå ner det jag ska till op så jag kör strikt! Så bara till att vänja sig vid det lite småäckliga kaffet.. Tar längre tid att dricka det vilket är bra ju, lika bra att vänja sig vid att dricka sakta.. Till lunch provade jag sparrissoppan, helt okej den med. På em kände jag mig lite darrig/svag i kroppen och när jag packade väska inför helgtrippen till Pappsen så var det lite tufft. Även huvudet var lite tungt, kände sig lite zooom på något vis... Bilfärden var också lite jobbig, trött och matt. 


Em provade jag en banandricka, alltså, inget jättehitt. De blir nog kvar till sist...usch. Men fullt drickbart så snåla/fattiga jag lär dricka dem trots allt. Kvällen avslutades med en varm chokladdricka. Fick druckit minst 2 liter utöver pulvret så det var ok. Blir blandat vatten, Fun-saft och varmt örtte. Fryser som vanligt mkt därför är teaet min räddning. Dricker även de flesta pulver ljumna för att inte frysa ihjäl... Första dagen blev ok, ingen blixtrande huvudvärk eller något annat... Sprungit på toa och sniffat på all god mat. Hihi, man kan njuta lite av mat genom doft i alla fall. 


Idag är då dag nr 2. Hungrig, försöker dricka men vatten är svårt för jag fryser så. Blir mkt örtte... Dricker även lite Loka, bubblorna mättar ju hyfsat bra. Har dock ingen huvudvärk så det är bra. Mår än så länge bra, får se hur resten av dagen blir. Provade kaffesmaken imorse och den var också helt ok! Blir en varm soppa till lunch, troligen en kaffe eller choklad i em och chokladpudding ikväll när övriga äter middag. Tar ju lite tid att äta den så det passar ju bra när andra sitter med sin kvällsmat. Dock är det ett problem, den är kall...brrrr.... Får ha varmt te till! ;-)


Har gett mig själv denna helg utan tvångsmotion, så jag kommer igång med pulver. Men på måndag SKA jag börja med promenader, VARJE dag med barnvagnen. Även om det måste gå i sakta mak i början pga ont i fot eller dåligt flås men SKA gå varje dag! Har lovat mig själv det, min kära mor ska jaga mig annars och det vill jag ju inte... ;-)


Nu ska jag strax köra till Willys. Behöver fylla på vällingförrådet. Så tänker, får väl bli olika teer, Fun-saft och tuggumi, får snart smakar jag skit i munnen, vet ju det... Lite Loka kanske? Hihi...vi får se vad en pulvrande kvinna får festa loss på!!


Trevlig helg!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av viktigasleeveresan - 6 april 2015 17:17

Ja, det är inte mycket att prata om kost just nu, samma gamla pulver varje dag, fyra påsar om dagen. Dricker 2.5-3 liter vätska varje dag, inte så duktig eftersom det mesta är Fun Saft men tja...det gör saken betdligt lättare.... Har nu beställt pulv...

Av viktigasleeveresan - 3 april 2015 20:47

Steg upp på vågen imorse efter en vecka med Modifast och jaaa...gått ner ca 2.5 kg, blev sååå besviken, det är verklligen ett skitresultat för att vara första veckan... Då blir jag ju riktigt rädd att jag inte kommer att hinna gå ner mina kilon innan...

Av viktigasleeveresan - 30 mars 2015 11:18

Då var de tre första dagarna avklarade, en mkt lindrig start får jag säga. Rymde dock iväg de dagarna och fick mycket hjälp med lilleman så det var väldigt skönt. Lite avlastning...slapp även laga mat! Ingen huvudvärk vilket är skönt! Men liiiite gnä...

Av viktigasleeveresan - 23 mars 2015 20:10

Nu har jag beställt Modifast, inte riktigt för hela flytperioden men beställde så jag kom över summan för fri leverans... Blev lite blandat, tänkte att jag får nog ner det, handlar ju bara om några veckor. Skillnaden från när jag brukar pulvra är att...

Av viktigasleeveresan - 19 mars 2015 21:09

Om man nu vänder på det då, om jag INTE gör operationen, vad händer då?   Alternativ 1: Nytt rejs  med pulver, jag hade klarat några månader och gått ner en hel del kilon, ja då kanske operationen är onödig? MEN klarar jag av att hålla det? Eller...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards