Direktlänk till inlägg 17 mars 2015

Kläder, ett måste....

Av viktigasleeveresan - 17 mars 2015 10:12

Just nu är det två faktorer till att jag använder kläder som ett måste...kläder för att inte frysa samt för att inte vara naken. Kläder är inget roligt just nu, som sagt, ett måste. Tjockiskläderna har helt klart blivit bättre, det ska jag erkänna, framför allt Kapp Ahl har bättrat på sortimentet men det är fortfarande en liiiten hörna i affären, finns inte så mycket att välja på direkt. Sen finns det ju lika många olika kroppsformer som människor, så klart är det svårt att göra modeller som passar alla men tja, inte underlättare det att vara kort. Finns i stort sätt inga byxor som är lagom långa om de ska passa på bredden, då måste man antingen sy upp eller vika upp dem i benen. Fuuult... Jag har väldigt svårt att hitta kläder, dels pga att jag är kort men även för mitt tjocka sitter på rumpan, ska tröjan inte spänna där så blir det jättetält uppeomkring... Så ja, många av de kläder som hänger i den där lilla hörnan i affären går bort, sååå, inte katten kan man välja de kläder man tycker är snygga utan det får ju bli de som passar någerlunda okej.


En annan faktor är ekonomin, jag kämpar varje månad att det ska gå runt utan att behöva låna av någon nära så kläder hamnar givetvis långt ner på listan hos mig, har ju tre barn som kommer före plus boende och mat. Jag vet att det finns några affärer med större kläder som har snygga kläder MEN då är det dyyyyra kläder. Rean gäller oftast inte den där hörnan med tjockiskläder, tyvärr... Skåning som man är så finns ju Ullared med billiga kläder men de har absolut sämsta tjockisavdelningen som finns...så det är inget alternativ.


Så, hur slutar det då? Jooo, jag går i gaaaamla kläder, har några tröjor som är  hela, sparar dem till särskilda tillfällen, hemma blir det de håliga tröjorna och mjukisbyxorna, inget glamor direkt. Jag är medveten om att kläder kan höja ens självkänsla, att klä sig snyggt trots övervikt är fullt fungerbart men jag har inte råd...inte heller lust... Att handla kläder gör ju bara mig ledsen, skammen att gå till lilla hörnan med tälten, att ta med kläder in i provrummet och INGEN passar...väldigt deprimerande. Sneglar mot de andra kläderna som hänger där, massor med kläder ser jag på väg bort mot hörnan, ohh så mycket snyggt och coolt...men de är inte för mig, det är för de smala... Och se, där är de stora Reaskyltarna...de hänger givietvis inte över hörnan....de hänger över de kläder med normala str, de kläder som jag inte kan ha....


Detta låter kanske som att jag tycker synd om mig själv...ja, liiite gör jag så klart, hihihi men det är egentligen ren fakta!! Men jag har också drömmar om kläder, en stil i huvudet som jag skulle vilja klä mig i... Lite åt hippiehållet tror jag att jag valt, klänningar och lång kjol med kängor till, det är väl coolt?? Haremsbyxor i glada färger, urcoolt... Ja, visst vet jag hur jag vill se ut, men den drömmen stoppar jag längst in och lossas att jag inte har något intresse av kläder...haha, undra vem jag lurar mest, troligen mig själv... Sen tänker jag lite snygga underkläder, japp, det finns några att välja på när man har denna str MEN inte katten känner man sig fin trots det, nää, jag gömmer mig i praktiska underkläder, just nu är mina gamla, slitna mammatroser skönast...sexigt va?? Spanar lite på de fina underkläderna i förbifarten, finns väldigt mycket fint... En annan gång, en annan dag....


Ridbyxor finns inte ens i min str, ännu ett bevis på att ett av mina intressen inte finns på kartan ens... Ridstövlar/chaps går inte runt mina vader men en tjockis ska ju ändå inte rida så det gör inte så mkt... Skidkläder? Jodå, Ellos har skidkläder i min str, tjoohoo, snyggast i backen!! ;-) Vinkar på de andra tjockisar i backen, i samma kläder! Tur vi inte är så många som åker skidor......då hade vi alla sett lika dana ut, hihi, en liiite rolig tanke faktiskt!


Skor är ju roligt, tänk, då är man på samma nivå som övriga...om man inte räknar stövlar då. Jag måste också räkna bort högklackat, det klarar inte mina fötter av pga vikten... Jaa, men ändå, finns ju ändå mer att välja på. Skor är trevligt!! Väskor då? Hmm, jag är egentligen inte någon väskmänniska men fick en superfin väska i julklapp men den passar ju inte så himla bra ihop med min tältjacka...jackan som inte går att knäppa mer än några tryckknappar överst... Känns konstigt att ha den snygga väskan till det... Hihi, vinterjackan används i stallet så den funkar inte heller, den luktar häst. Japp, borde ha en stalljacka och en vanlig men tja...de stalljackor jag har passar inte och jag hittar ingen ny, man rider ju inte när man är tjock ju... Att köpa en ny vinterjacka har jag inte råd till i nuläget...Tur det snart är vår/sommar!!


Sååå, visst drömmer man om att bli som andra, normalvikt och normalstorlek i kläder! Jag ser verkligen framemot att kunna köpa kläder utanför den där hörnan, att kunna bläddra bland reakläderna och ha lite att välja på! Hoppas med hela mitt hjärta att jag hamnar där, oohh va roligt det ska bli!! Tur jag snart börjar arbeta igen så jag har råd att köpa kläder, kan ju även ta en tur till Ullared i sommar, köpa lite billiga tröjor! Ohh va jag längtar, ska verkligen ha det i tankarna när jag kämpar med pulvret och brottas med nerverna/rädslan när operationen närmar sig... Mina tjockiskläder ska brännas på bål, de flesta är ändå slitna och håliga.... Ska leta fram mina ridkläder, har en hel påse full med ridbyxor och två stalljackor. Sen har jag massor med lådor med kläder i alla str i mitt förråd, man har ju bantat förrut... Har några klänningar jag ser framemot att använda igen, tjoohoo... Till hösten/vintern, då ska jag köpa en ny vinterjacka! ;-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av viktigasleeveresan - 6 april 2015 17:17

Ja, det är inte mycket att prata om kost just nu, samma gamla pulver varje dag, fyra påsar om dagen. Dricker 2.5-3 liter vätska varje dag, inte så duktig eftersom det mesta är Fun Saft men tja...det gör saken betdligt lättare.... Har nu beställt pulv...

Av viktigasleeveresan - 3 april 2015 20:47

Steg upp på vågen imorse efter en vecka med Modifast och jaaa...gått ner ca 2.5 kg, blev sååå besviken, det är verklligen ett skitresultat för att vara första veckan... Då blir jag ju riktigt rädd att jag inte kommer att hinna gå ner mina kilon innan...

Av viktigasleeveresan - 30 mars 2015 11:18

Då var de tre första dagarna avklarade, en mkt lindrig start får jag säga. Rymde dock iväg de dagarna och fick mycket hjälp med lilleman så det var väldigt skönt. Lite avlastning...slapp även laga mat! Ingen huvudvärk vilket är skönt! Men liiiite gnä...

Av viktigasleeveresan - 28 mars 2015 11:04

Ja, då har startskottet gått, nu är jag igång med nya livet...    I onsdagskväll åt jag en pizza, jag vet att jag kommer troligen att kunna äta pizza igen men aldrig en hel igen. Hihi, så jag valde en pizza som de flesta inte gillar eftersom jag ...

Av viktigasleeveresan - 23 mars 2015 20:10

Nu har jag beställt Modifast, inte riktigt för hela flytperioden men beställde så jag kom över summan för fri leverans... Blev lite blandat, tänkte att jag får nog ner det, handlar ju bara om några veckor. Skillnaden från när jag brukar pulvra är att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards