Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

Beställt!!!!

Av viktigasleeveresan - 23 mars 2015 20:10

Nu har jag beställt Modifast, inte riktigt för hela flytperioden men beställde så jag kom över summan för fri leverans... Blev lite blandat, tänkte att jag får nog ner det, handlar ju bara om några veckor. Skillnaden från när jag brukar pulvra är att jag ska dricka fyra stycken om dagen, brukar bara vara tre. Får väl se hur jag ska lägga upp det, frukost, lunch, em och kväll får det väl bli... Blandade känslor, längtar till att köra igång, ta steget men samtidigt kommer man ju att sakna maten... Tänker på det varje morgon, frukosten är ju min favorit på dagen, tänk när jag ska halsa en söt Modifast istället för en god smörgås... Jaja, efter op kan jag i alla fall köra på fil och yogurt till frukost. Hoppas i alla fall kaffedrickan är god...sen fick jag tips att blanda choklad med lite kaffe, det kan ju fungera, älskar choklad och kaffe ihop! Men tänker dricka kaffe utan mjölk, ska iiiicke fuska en sekund dessa veckor förutom sockfritt tuggumi och halstabletter, man smakar ju skit i munnen annars... Loka ska jag dricka också.... Funsaft blir det också... Men icke något annat fusk... Funderar på att köpa mig en våg...en billig men vill ha koll. Ska se var det finns billiga, Rusta kanske??


Tittade på Malou på fyran i fm, Anna Book var där och de pratade om gbp. Hon fick ju tarmvred och var riktigt kass. Tänker att jag är så glad att jag ska göra Sleeven, det är i alla fall mindre risk för tarmvred... Så jäkla surt att få sådana problem när man nu tar steget att operera en frisk kropp. Snälla, söta kropp, fixa detta nu!! JAg lovar att sköta mig så bra jag bara kan! Följa de råd jag får med maten efter operationen, hur sugen jag än blir så ska jag inte börja med vanlig mat förrän jag ska enl. ordination. Ska motionera med promenader, barnvagnen ska få rulla... Simma lite i sommar kanske, tycker det är ganska skönt..OM man har barnvakt! Blir nog bra, ska sköta mig...


Kan undra hur många kilon jag ska tappa innan jag börjar märka det, när jag börjar kunna röra mig lite lättare. Tror jag kommer märka lite redan efter tre veckor med pulver, ska bli så skönt! Jag vill börja bära lilla sonen i sjal igen, det är så mysigt men min kropp orkar inte riktigt, han väger ju 11.5 kg. Men till sommaren bör jag kunna fixa det igen, mysigt. Då kan jag promenixa i skogen, på småstigarna!! Sen ska man ju börja tänka på sommarkläder, tjoohoo...ser jag framemot, blir kanske en trevlig sommar i år, man skulle kanske kunna ha en fin klänning?? Hihi...jaja, vi får väl se om man blir bjuden på något kul....


Sen är frågan, hur ska man göra med att berätta? Vet att en del inte vill berätta, en del berättar för de närmaste och en del för alla... Funderar en stund men om jag känner mig själv rätt så kommer jag berätta för ALLA... Hihi, ja, kommer nog lägga ut det på Fejjan och sen får de säkert även följa viktminskningen...inte katten kan jag vara tyst när jag märker att kläderna börjar bli stora, jag vill skrika ut min glädje då ju... Och skulle jag må dåligt efter operationen måste ju folk veta varför ju... Såååå, frågan är när man ska släppa bomben? En del vet ju redan, fler efter hand jag träffar dem... Skulle kunna lägga ut denna bloggen så får vi se hur många som läser?!? Ska fundera på den lite.... Först startar jag upp mitt flyt, kanske efter helgen, när det värsta är gjort... Vi får se....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av viktigasleeveresan - 6 april 2015 17:17

Ja, det är inte mycket att prata om kost just nu, samma gamla pulver varje dag, fyra påsar om dagen. Dricker 2.5-3 liter vätska varje dag, inte så duktig eftersom det mesta är Fun Saft men tja...det gör saken betdligt lättare.... Har nu beställt pulv...

Av viktigasleeveresan - 3 april 2015 20:47

Steg upp på vågen imorse efter en vecka med Modifast och jaaa...gått ner ca 2.5 kg, blev sååå besviken, det är verklligen ett skitresultat för att vara första veckan... Då blir jag ju riktigt rädd att jag inte kommer att hinna gå ner mina kilon innan...

Av viktigasleeveresan - 30 mars 2015 11:18

Då var de tre första dagarna avklarade, en mkt lindrig start får jag säga. Rymde dock iväg de dagarna och fick mycket hjälp med lilleman så det var väldigt skönt. Lite avlastning...slapp även laga mat! Ingen huvudvärk vilket är skönt! Men liiiite gnä...

Av viktigasleeveresan - 28 mars 2015 11:04

Ja, då har startskottet gått, nu är jag igång med nya livet...    I onsdagskväll åt jag en pizza, jag vet att jag kommer troligen att kunna äta pizza igen men aldrig en hel igen. Hihi, så jag valde en pizza som de flesta inte gillar eftersom jag ...

Av viktigasleeveresan - 19 mars 2015 21:09

Om man nu vänder på det då, om jag INTE gör operationen, vad händer då?   Alternativ 1: Nytt rejs  med pulver, jag hade klarat några månader och gått ner en hel del kilon, ja då kanske operationen är onödig? MEN klarar jag av att hålla det? Eller...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards