Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

Dag 4!

Av viktigasleeveresan - 30 mars 2015 11:18

Då var de tre första dagarna avklarade, en mkt lindrig start får jag säga. Rymde dock iväg de dagarna och fick mycket hjälp med lilleman så det var väldigt skönt. Lite avlastning...slapp även laga mat! Ingen huvudvärk vilket är skönt! Men liiiite gnällig är jag allt, mat är gott och mat är väldigt socialt. Så visst är det tufft psykiskt, på ett sätt är det skönt att veta ett slutdatum. Synd jag känner sådan enorm press att hinna gå ner de där kilona, eller är det bra? Inget fusk vill jag lova och press att motionera vilket är bra så klart! Lääängtar efter mat...intessant att ens sug vänds från godis och annat skit till MAT! Det är mat man längtar efter, inte godis och sådant! Coolt på ett sätt, att gå och längta efter knäckebröd, sås och potatis och gröt! Annat lite tufft med pulverperiod är toaletbesök samt att frysa. Man blir ju grymt kissenödig av allt drickande, ibland ligger man och myser med Lilleman och då måste man rusa iväg till toan, suuck.. Sen är det här med att frysa...brrr... Som överviktig så brukar man vara varm och nästan svettig men nu, nu blir det extra kofta och inneskor... Så himla kallt överallt känns det som. Nästan lite blå om naglar som man fryser. Jag brukar trösta mig med att om jag fryser mycket så gå vikten på rätt håll så bara frys med mig!


MEN dessa ljuvliga dofter!! Det är nog värst, dofter. Samtidigt kan jag sticka ner näsan i grytorna och njuta...kanske dumt? Men liiite njutning av mat vill man ju ha! Det är först när man lever på endast pulver som man förstår hur mycket i livet som handlar om mat, socialt, mys och recept ööööverallt, tv, dator och i tidningar. Jag älskar att titta på recept och bilder på mat, lukta på mat och titta på mat. Tror man blir lite besatt faktiskt. Samtidigt som man tittar på osten så blir man liite plågad också, allt man vill är ju att ta en skiva eller 10 skivor, man vet att det är så himla gott ju... Efter några veckor med pulver så blir osten äääännu godare, när man väl tar så var det ju inte så gott, man bygger upp en bild av smaken och ju längre sedan det är man åt desta godare är allt. Just nu är jag inte där, jag minns smaken och kan längta efter det på ett normalt sätt...


Hunger känner jag fortfarande, det brukar ta en vecka ungefär att bli av med den...vad jag minns. Fördelen med Modifast är ju att man ska dricka/äta 4 om dagen, det gör att em/kvällen inte blir så läng utan man kan ta ett mellanmål på em, skönt! Då hinner man inte bli så himla hungrig... Just nu känner jag mig  faktiskt hungrig, har nog druckit nästan 2 liter vätska redan...är trots det hungrig. Ska iväg i em så drickan får läggas nu på fm samt ikväll. Lite planering krävs, man måste ju ha tillgång till toalett. ;-) Så nu jag strax ta mig en varm soppa till lunch, ge Lilleman lunch...uuuuutan att stoppa hans sked i munnen, ursvårt, ren reflex att kolla värme och smak i egen mun ju... Hihi, testade vällingen och spottade ut den, duktiga jag! Ikväll ska jag även laga middag, en prövning...man blir sugen plus att man inte kan provsmaka maten hela tiden... Jaja, bara att köra på, bara tre veckor kvar! ;-)


Just nu skjuter jag undan tankarna på operationen, vill focusera på pulvret just nu samt att jag är bra på att skjuta om oro.. Men jag vet att det kommer, jag vet att det bara är några veckor kvar och veckorna går fooort... nä, ska tänka på det om några veckor, operationen. Ska först ha 1-årskalas för Lilleman, uuutan att äta tårta! Men det går... Fira lite påsk också...uuuutan påskgodis, längtar dock mer efter sill och ägg... Operationen får komma när den kommer, jag ska bara tänka på att gå ner i vikt så jag får göra operationen!! Jo, veckan innan måste jag tänka på det, då ska jag ju ringa till Aleris, berätta min vikt och säga att ja, jag vill fortfarande göra operationen. Sen ska man hämta ut läkemedel som ska användas efter operatioen samt ev. förbereda lite soppor till flytperioden efter... Får köpa hem något i alla fall och kanske lägga i frysen...


Nu, sparrissoppa och i em första tvångsmotionen, promenad med barnvagn när dottern rider. Heeeeja mig!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av viktigasleeveresan - 6 april 2015 17:17

Ja, det är inte mycket att prata om kost just nu, samma gamla pulver varje dag, fyra påsar om dagen. Dricker 2.5-3 liter vätska varje dag, inte så duktig eftersom det mesta är Fun Saft men tja...det gör saken betdligt lättare.... Har nu beställt pulv...

Av viktigasleeveresan - 3 april 2015 20:47

Steg upp på vågen imorse efter en vecka med Modifast och jaaa...gått ner ca 2.5 kg, blev sååå besviken, det är verklligen ett skitresultat för att vara första veckan... Då blir jag ju riktigt rädd att jag inte kommer att hinna gå ner mina kilon innan...

Av viktigasleeveresan - 28 mars 2015 11:04

Ja, då har startskottet gått, nu är jag igång med nya livet...    I onsdagskväll åt jag en pizza, jag vet att jag kommer troligen att kunna äta pizza igen men aldrig en hel igen. Hihi, så jag valde en pizza som de flesta inte gillar eftersom jag ...

Av viktigasleeveresan - 23 mars 2015 20:10

Nu har jag beställt Modifast, inte riktigt för hela flytperioden men beställde så jag kom över summan för fri leverans... Blev lite blandat, tänkte att jag får nog ner det, handlar ju bara om några veckor. Skillnaden från när jag brukar pulvra är att...

Av viktigasleeveresan - 19 mars 2015 21:09

Om man nu vänder på det då, om jag INTE gör operationen, vad händer då?   Alternativ 1: Nytt rejs  med pulver, jag hade klarat några månader och gått ner en hel del kilon, ja då kanske operationen är onödig? MEN klarar jag av att hålla det? Eller...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards