Direktlänk till inlägg 19 mars 2015

Inte operation?

Av viktigasleeveresan - 19 mars 2015 21:09

Om man nu vänder på det då, om jag INTE gör operationen, vad händer då?


Alternativ 1: Nytt rejs  med pulver, jag hade klarat några månader och gått ner en hel del kilon, ja då kanske operationen är onödig? MEN klarar jag av att hålla det? Eller blir det samma visa igen....kilona smyger på igen och då ännu fler till på köpet? Hade jag pulvrat och småfuskat? Visst går man ner även då MEN tyvärr tappar man också en del muskler då... 


Alternativ 2: Försöker mig på viktväktarna kanske? Eller LCHF? Eller viktklubb? Hur långt kommer jag, 15-20 kg? Tyvärr är det inte ens hälften... Nä, det är ganska tufft att gå ner 0,5 kg/vecka när man ska gå ner runt 50 kg! MAn ser inte slutet, man ser ju knappt mitten ens... 


Alternativ 3: Skiter i det, fortsätter leva som jag gör, tröstäter, firar med mat, äter när jag har tråkigt och äter i sociala sammanhang--------> vikten ökar sakta och risken för diabetes, hjärt och kärlsjukdomar osv osv ökar markant... Knäna går sönder ännu mer, vristerna värker och allt det innebär att jag rör mig ännu mindre och det blir en ond cirkel. Detta kan i sin tur leda till sjukskrivning vilket kommer att göra mig deppig och då äter jag ännu mer och jaaa....ni förstår själva va? KATASTROF!!!! Tänk om jag tex får diabetes för att jag har levt så här? Misshandlat min kropp och tuggat mig till sjukdomar...hade skämts över mig själv, uuusch.... 


Så klart funderar man på om man verkligen inte ska göra ett försök till, det borde ju gå... Inte kan jag vara så kass att jag inte klarar det? Det känns då skönt att läsa om forskning som visar att det kan vara hormonelt att man inte klarar det, jag vill tro på det, jag vill inte vara kass.... Det måste vara något konstigt som styr där uppe i hjärnan, det är beroendehjärnan som styr... Finns ju massor med människor som tex rökar trots att de vet riskerna med det...herregud, finns ju personal som jobbar med lungsjuka som röker... Det är något j***a mög i hjärnan som styr... Herregud, jag vet ju HUR jag ska äta, hur jag ska röra mig och varför denna övervikt är så dålig för min kropp men äääääändå hamnar jag här igen och igen och igen... Jag tycker själv att jag är hyfsat klok och förståndig, envis och målinriktad i livet. Har läst en hel del på högskolan och då även om hälsa och sjukdomar. Jag har haft mängder med patienten som lider enormt av sin övervikt och har fått en hel massa följdsjukdomar, jag kan bara tacka min lyckliga stjärna att jag inte fått någon, ännu... Tack kära kropp, tack!! Med tanke på allt detta så är det grymt skumt att man fortsätter leva så fel....


Blev inga fler test av Modifasten, körde ifrån dem nu när jag är iväg över natten. Får bli test i helgen och beställa, hoppas det fungerar och de kommer i tid ändå.. Börjar bli nervös att jag inte ska hinna gå ner, ska jag börja på måndag istället kanske? Nää, jag borde hinna ju... OJojoj, vad har jag gett mig in på? Kan bli så jäkla bra, kan gå så fel... Nä, får se på statestiken, den är bra, det går oftast bra... Jag hör till den delen som det går bra för.-..så är det!! Så måste det vara.... Så SKA det vara!!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av viktigasleeveresan - 6 april 2015 17:17

Ja, det är inte mycket att prata om kost just nu, samma gamla pulver varje dag, fyra påsar om dagen. Dricker 2.5-3 liter vätska varje dag, inte så duktig eftersom det mesta är Fun Saft men tja...det gör saken betdligt lättare.... Har nu beställt pulv...

Av viktigasleeveresan - 3 april 2015 20:47

Steg upp på vågen imorse efter en vecka med Modifast och jaaa...gått ner ca 2.5 kg, blev sååå besviken, det är verklligen ett skitresultat för att vara första veckan... Då blir jag ju riktigt rädd att jag inte kommer att hinna gå ner mina kilon innan...

Av viktigasleeveresan - 30 mars 2015 11:18

Då var de tre första dagarna avklarade, en mkt lindrig start får jag säga. Rymde dock iväg de dagarna och fick mycket hjälp med lilleman så det var väldigt skönt. Lite avlastning...slapp även laga mat! Ingen huvudvärk vilket är skönt! Men liiiite gnä...

Av viktigasleeveresan - 28 mars 2015 11:04

Ja, då har startskottet gått, nu är jag igång med nya livet...    I onsdagskväll åt jag en pizza, jag vet att jag kommer troligen att kunna äta pizza igen men aldrig en hel igen. Hihi, så jag valde en pizza som de flesta inte gillar eftersom jag ...

Av viktigasleeveresan - 23 mars 2015 20:10

Nu har jag beställt Modifast, inte riktigt för hela flytperioden men beställde så jag kom över summan för fri leverans... Blev lite blandat, tänkte att jag får nog ner det, handlar ju bara om några veckor. Skillnaden från när jag brukar pulvra är att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards